Anasayfa / Medya izleme / “RTÜK toplantısında skandal ifadeler”

28 Aralık

“RTÜK toplantısında skandal ifadeler”

Birgün gazetesinin manşeti gündemin öne çıkan haberi oldu.


Birgün gazetesi manşetinde, “RTÜK toplantısında skandal ifadeler” başlıklı habere yer verdi. Haberde, “Eşofman giyen kız öğrencileri görünce ‘şeytanın kendisine üflediğini’ söyleyen felsefe öğretmeni Ercan Harmancı’nın skandal sözleri gündemdeki yerini korurken, TV8’de yayımlanan Yetenek Sizsiniz programında yaşları 7 ile 11 arasında değişen küçük çocukların şortlu dans gösterisi RTÜK’te skandal bir tartışmaya neden oldu. Kız çocuklarının şortlu görüntülerinden rahatsız olan AKP’li üyeler, geçen hafta yapılan RTÜK Üst Kurulu toplantısında kanala ceza verilmesini istedi. Tartışmalı uzman raporu, geçtiğimiz hafta gerçekleştirilen RTÜK Üst Kurulu toplantısında muhalefet üyeleri ile AKP’li üyeler arasında tartışmalara neden oldu. Edinilen bilgilere göre kanalın cezalandırılmasını isteyen AKP’li üyeler, çocukların şortlu görüntülerinden ‘milletin tahrik olduğunu’ söyledi. CHP’li muhalif üyelerin ise bu skandal sözlere karşı, ‘O zaman size de pedofil derler’ karşılığını verdiği öğrenildi. Tartışmaların ardından yapılan oylamada karar yeter sayısına ulaşılamadı. Raporun oylaması bugünkü toplantıya bırakıldı” ifadeleri kullanıldı. 

“11 bin 480 hatta ByLock tuzağı”

Cumhuriyet gazetesinin manşetinde, “Özgürlüğünü verin” başlıklı haber yer aldı. Haberde, “Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı, FETÖ tarafından ‘mor beyin’ programının altına yerleştirilen programları kullanmaları nedeniyle 11 bin 480 GSM numarası kullanıcısının bilgi ve iradeleri dışında ByLock IP’lerine yönlendirildiğini, ByLock kullanıyormuş gibi gösterildiğini açıkladı. Açıklanan listede 266 gündür tutuklu bulunan Cumhuriyet çalışanı Emre İper de bulunuyor. Liste ilgili savcılık ve mahkemelere iletildi. Başsavcı, ‘haklarında başka delil olmayan tutuklu bin kişinin bırakılması gerektiğini’ söyledi. Emre İper’in telefonunda ByLOck olmadığı avukatları ve bilirkişi tarafından örneklerle defalarca anlatılmıştı. Ancak mahkeme İper’i tahliye etmemekte ısrar etmişti. Geçen pazartesi görülen Cumhuriyet duruşmasında hakim, İper’le ilgili resmi raporun hala gelmediğini söylemişti. Son açıklamayla hakkında başka hiçbir iddia bulunmayan İper’in derhal serbest bırakılması gerekiyor” ifadeleri kullanıldı. 

Evrensel gazetesi habere ön sayfasının altında, “ByLock’tan 1000 kişiye tahliye yolu” başlığıyla yer verdi ve “Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı, 11 bin 480 GSM numarasının kullanıcıların iradeleri dışında ByLock’a yönlendirildiğini açıkladı. Bu nedenle tutuklu olan yaklaşık bin kişinin tahliye edileceği duyuruldu” dedi.

Sabah gazetesi ön sayfasının altındaki habere, “1250 ByLock kullanıcısına tahliye yolu” başlığını attı ve “FETÖ’nün gerçek kullanıcıları gizlemek için Mor Beyin yazılımıyla 11 bin 480 kişiyi kendi iradesi dışında ByLock sunucusuna yönlendirdiği ortaya çıktı. Bunların 1250’sinin tahliyesi için çalışma başlatıldı” ifadelerine yer verdi.

Yeni Şafak habere sürmanşetinde, “1000 kişi tahliye ediliyor” başlığıyla yer verdi ve “FETÖ’yü deşifre eden ByLock’ta dün önemli gelişme yaşandı. Ankara Başsavcılığı 11 bin 480 kişinin FETÖ’nün kurduğu tuzak nedeniyle iradeleri dışında ByLock serverlarına girdiğini açıkladı. Bin kişinin bu nedenle tutuklu olduğunu belirten Bşsavcı Yüksel Kocaman, ‘Haklarında başka delil yoksa tahliyelerini talep edeceğiz’ dedi” ifadelerini kullandı.

Star gazetesi, “Hainlerin ByLock tuzağı deşifre oldu” başlığıyla ön sayfasının altında yer verdiği haberde, “Ankara Başsavcılığı, FETÖ’nün soruşturmayı sulandırmak için kurduğu ‘Mor beyin kumpası’nı deşifre etti. Eski TÜBİTAK çalışanı Cengiz Erbakırcı’nın yazdığı casus programla, ByLock’un 11 bin 400 cep telefonuna sahiplerinin iradesi dışında yüklendiği belirlendi. Başsavcılık bin tutuklunun tahliyesini isteyecek” ifadelerini kullandı. 

Akşam gazetesi ön sayfasının altındaki habere, “11 bin 480 hatta ByLock tuzağı” başlığını attı ve “Eski TÜBİTAK çalışanı FETÖ’cü Kemalettin Cengiz Erbakırcı’nın ‘mor beyin yazılımı’yla 11 bin 480 kişinin telefonuna iradesi dışında ByLock yüklediği anlaşıldı” dedi.

Hürriyet habere birinci sayfasının altında, “ByLock’ta 1000 kişiye tahliye umudu” başlığıyla yer verdi. Haberde, “Savcılık, FETÖ’cülerin geliştirdiği Mor Beyin gibi yazılımlarla, bazı müzik ve namaz programlarıyla ByLOck IP’lerine yönlendirilen 11 bin 480 GSM hattı belirledi. Yönlendirmeyle ByLock kullanıcısı gibi görünen yaklaşık bin kişinin de başka delil yoksa tahliyeleri istenecek” ifadeleri yer aldı.
 
 
 

Paylaş

Twitterda Paylaş Facebookda Paylaş Google Plusda Paylaş
?
?

P24’E BAĞLAN

Güncel bilgilerilerden /duyurulardan haberdar olmak için mail listemize kayıt olun.

Powered by PXLDeN Design