Anasayfa / Medya izleme / "Bu vurgunu hangi deterjan temizler"

18 Haziran

"Bu vurgunu hangi deterjan temizler"

Binali Yıldırım’ın ekranda ısrarla devam ettirdiği “yalan propagandası”nın dozu iyice arttı.

Evrensel gazetesi manşetinde, “Bu vurgunu hangi deterjan temizler?” başlıklı habere yer verdi. Haberde, “AKP’nin adayı Binali Yıldırım ile CHP adayı Ekrem İmamoğlu’nun ortak yayınında ‘FETÖ'ye karşı mücadele’ konusunda gündeme gelen vakıflar tartışma konusu oldu. İmamoğlu'nun yayında temiz vakıflarla çalışacaklarını ifade etmesinin ardından, Binali Yıldırım ‘Temiz vakıflara veririm diyor da, yani deterjanla yıkayarak mı vereceğiz? Kim karar verecek?’ ifadesi, vakıflara aktarılan paraları yeniden gündem etti. Belediyenin hazırladığı rapora göre 2018 yılı ve öncesinde vakıflara 847 milyon lira para aktarılmış! Üstelik bu vakıfların yönetiminde Cumhurbaşkanının akrabaları dolu. Büyükşehir Belediyesi’nin vakıf ve derneklere aktardığı milyonlarca lirayı Yıldırım şöyle savundu: ‘Bu vakıflar eğitime destek veriyor, sosyal sorumluluk projeleri yapıyor. Yaptıkları iş tamamen kamu yararı. FETÖ’nün beyin yıkamak için gençleri devşirip, 15 Temmuz’u başımıza sardıysa bu vakıflar da o tehlikeyi bir daha yaşamamak için bu işleri yapıyor.’ Adeta FETÖ ile mücadele örgütleri ilan eden bu vakıfların kimler tarafından yönetildiği ve belediye kaynaklarını nasıl kullandığı ise sır değil. Bu yılın başında da gündeme gelen İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin hazırladığı ‘STK-Okul Yurt Faaliyet Raporu 2018” raporuna göre belediyenin vakıf, dernek, okul, okul spor salonlarına yaptığı desteğin toplam tutarı 847 milyon 592 bin 858 lira 27 kuruş. 2018 yılı ve öncesinde belediyenin kaynaklarını kullanmada başı 74,3 milyon lirayla TÜGVA çekiyor. Onu izleyen vakıflar ise şöyle; TÜRGEV 51,6 milyon lira, Teknoloji Takımı Vakfı (T3 vakfı) 41,4 milyon lira, Ensar Vakfı 29,8 milyon lira, Okçular Vakfı ise 16,6 milyon lira.’ Belediyeden aldıklarını milyonlarca lirayla ‘hizmet’ yarışına giren bu vakıfların yönetimlerinde ise Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın ailesi bulunuyor. Belediyeden en çok kaynak olan TÜGVA Yüksek İstişare Kurulu’nda Cumhurbaşkanı’nın Bilal Erdoğan, T3 Vakfı’nın mütevelli heyeti başkanlığında ise Erdoğan’ın damadı ve İHA üreticisi Selçuk Bayraktar, TÜRGEV yönetiminde ise İstanbul Büyükşehir Belediyesi eski Başkanı Mevlüt Uysal bulunuyor” ifadeleri kullanıldı.    

Birgün gazetesi manşetindeki, “Hiç değilse gazete okusaydın” başlıklı haberinde, “Seçilmiş İBB Başkanı CHP’li Ekrem İmamoğlu ve AKP Adayı Binali Yıldırım arasında gerçekleşen açık oturuma Sayıştay’ın İBB raporu damga vurdu. AKP’li Yıldırım’ın ‘Sayıştay raporunu okumadım’ sözleri üzerine, Sayıştay’ın İstanbul için hazırladığı rapor tekrar gündeme geldi. BirGün başta olmak üzere birçok gazete, Sayıştay raporundaki israfı defalarca manşet yaptı. İşte Binali Yıldırım’ın ‘okumadığım’ dediği o Sayıştay raporu: ‘-Sayıştay raporlarına dayandırılan bilgilere göre, ihale kanununa aykırı işlemler yapıldı. Pek çok ihalede yaklaşık maliyetler olması gerekenin üstünde hesaplanarak kamu zarara uğratıldı. İhale kapsamında değerlendirilmeyecek işler de bir iş kalemi olarak tanımlandı. Bu kapsamda şehir içi ve şehirlerarası kültürel ve sosyal görevlerde 900 bin kilometre yol kat edilerek iş kalemi olarak eklendi. - Rapora göre, İBB’ye ait 2378 adet taşınmaz kanuna aykırı olarak işgal edildi. Üstelik bu işgal edilen yerlerden kiralar da toplanamadı. 2017 yılında yaklaşık 208 milyon TL’lik alacağın sadece 44 milyon TL’si tahsil edildi. 2017’de İstanbulkart yoluyla sosyal yardım alan 140 bin 179 aileye yaklaşık 147,5 milyon TL yardım yapıldı. Ancak aileler bu kartla sadece anlaşmalı 9 market zincirinde kullanabildi. -İspark tarafından işletilen 225 otoparkın sadece 52 tanesinin ruhsatlı olduğu, İspark dışında kalan 719 adet otoparkın ise ruhsatsız olduğu tespit edildi. Yine, Bayrampaşa Otogarı’nda 868 iş yerinden sadece 300 tanesinin ruhsatlı olduğu tespit edildi. -İSPARK bünyesindeki yüzlerce otoparkı ruhsatsız olarak işleten ve bu yolla kamu zararına neden olan AKP’li belediye yönetiminin muhasebe işlemlerini de hatalı yaptığı ortaya çıktı. Sayıştay raporuna yansıyan usulsüz işleme göre İBB tarafından taşeron firmalara yapılan hak ediş ödemelerinden kesilen 27 milyon TL’lik asgari ücret desteği tutarı, genel bütçeye gelir kaydedilmedi. Sayıştay’ın 27 milyonluk tespiti hakkında denetçilere bilgi veren belediye yönetimi ise suçu SGK Genelgesi’ne attı’” ifadelerine yer verdi.

Cumhuriyet gazetesi manşetin üstünde, “İşte okumadığı rapor” başlıklı habere yer verdi: “AKP adayı Binali Yıldırım’ın tarihi canlı yayında ‘Sayıştay raporunu okumadım’ sözleri üzerine, Sayıştay’ın İstanbul için hazırladığı rapor bir kez daha gündeme geldi. Rapora göre belediyede usulsüzlük yapıldı ve belediyeye gelir kaybı yaşatıldı. Geliri milyonları bulan otopark ve toplu ulaşım hizmet alanlarındaki reklam üniteleri, iştiraklere bir bedel talep edilmeden verildi, iştirakler de buraları ya işletti ya da 3. kişilere ihale etti. İSPARK’a verilen çoğu otopark ruhsatsız işliyor. Geçen ekim ayında yayınlanan 2017 yılı Sayıştay Denetim Raporu’ndan çarpıcı bölümler madde madde özetle şöyle: BB’nin iştirakleri Metro İstanbul A.Ş, Otobüs A.Ş ve İSPARK A.Ş’ye devredilen otopark alanları ve toplu ulaşım hizmet alanlarında yer alan ve geliri milyonları bulan reklam ünitelerinin söz konusu iştirakler tarafından işletildiği veya işlettirildiği tespit edildi. İSPARK A.Ş tarafından işletilen otopark alanlarında mevzuata aykırı olarak reklam ünitelerinin de İSPARK A.Ş tarafından işlettirildiği anlatıldı ve 925 adet otobüs iç reklam alanı ve dış giydirmesinin de Otobüs A.Ş tarafından işlettirildiği tespit edildi. İSPARK A.Ş tarafından işletilen açık ve kapalı otoparklardan bazılarının büyükşehir belediyesi tarafından ruhsatlandırılmadığı ortaya çıktı. Şirket tarafından işletilen 225 adet açık ve kapalı otoparktan yalnızca 52 adedi ruhsatlandırılmış, 74 adedinin ise ruhsatlandırılmasına ilişkin dosya açılmış olmasına karşın hali hazırda ruhsatlandırma işlemleri tamamlanmamış. Geriye kalan otoparklar ise ruhsatsız bir şekilde faaliyetlerine devam ediyor. İBB yönetiminin muhasebe işlemlerini de hatalı yaptığı ortaya çıktı. Raporuna yansıyan usulsüz işleme göre İBB tarafından taşeron firmalara yapılan hak ediş ödemelerinden kesilen 27 milyon 207 bin liralık asgari ücret desteği tutarı, genel bütçeye gelir kaydedilmedi. İBB’nin şirketlerine işletme hakkı devredilen taşınmazların şirket tarafından 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu’nun 26’ncı maddesine aykırı olarak üçüncü kişilere ihalesiz devredildiği tespit edildi.”

Sabah gazetesi manşetindeki, “O otelde ne konuştunuz” başlıklı haberinde, “Şok görüntüler... Ekrem İmamoğlu ve danışmanı, düellodan 3 gün önce moderatör İsmail Küçükkaya ile aynı otelde... Konu, soru alışverişi mi? Tarih 13 Haziran. Saat 12.19. Moderatör İsmail Küçükkaya, Taksim'deki ünlü otele giriyor ve asansöre biniyor. Asansörde CHP adayı İmamoğlu'nun adamları karşılıyor. Tesadüfe bakın ki, İmamoğlu da o gün moderatör İsmail Küçükkaya ile aynı otelde. Saat 11.00'de basın toplantısına geliyor. Toplantı saat 13.00'te bitiyor. Şimdi Türkiye şu soruyu merak ediyor: "Tarafsız" moderatör Küçükkaya, saat 13.00'ten sonra İmamoğlu ile otelde buluştu mu? ‘Binali Yıldırım soruları istedi’ yalanıyla hedef saptıran CHP adayı, asıl kendisi Küçükkaya'dan soruları alıp hazırlık mı yaptı?” ifadelerini kullandı.
Yeni Şafak gazetesinin manşetinde, “Yıldırım çarptı” başlıklı haber yer aldı. Haberde, “Cumhur İttifakı adayı Binali Yıldırım, televizyon tartışmasında, hem CHP adayının yalanlarını tek tek ortaya çıkardı, hem de siyasi tecrübesi, birikimi, İstanbul üzerine projeleri, vaatleri ile baskın bir şekilde öne çıktı. CHP adayı İmamoğlu ise, canlı yayında milletin gözünün içine baka baka yalanları arka arkaya sıraladı, birçok kritik soruyu da geçiştirdi” ifadelerine yer verildi.

Star gazetesi manşetinde, “Operasyonu Sayıştay bozdu” başlıklı habere yer verdi. Haberde, “CHP yalanlarını resmi veri gibi sunan İmamoğlu’nun canlı yayındaki algı operasyonunu Sayıştay yalanladı: 2018 ve 2019’a yönelik rapor yok, zarar ilişkin rakamlar da gerçek değil” ifadeleri yer aldı.

Akşam gazetesi manşetindeki, “İmamoğlu kreşi 531 TL” başlıklı haberinde, “Akşam, İmamoğlu’nun 11 tane vaat edip, 1 tane yaptırdığı kreşi araştırdı: Anne çalışacak, geliri düşük olacak, üste aylık 531 TL + kırtasiye ödeyecek” ifadelerini kullandı.

Paylaş

Twitterda Paylaş Facebookda Paylaş Google Plusda Paylaş
?

P24’E BAĞLAN

Güncel bilgilerilerden /duyurulardan haberdar olmak için mail listemize kayıt olun.

Powered by PXLDeN Design